Dieta South Beach - forum dyskusyjneSouth Beach

Forum dyskusyjne na temat diety south beach (plaż południa).

Nie jesteś zalogowany.

#1 2006-12-29 14:02:22

blue
Administrator
Zarejestrowany: 2006-12-27
Posty: 5927
Reputacja :   128 

Zasady II fazy

W tej fazie diety chudnie się nieco wolniej. Należy jednak stosować się do zaleceń. Jak długo? Aż do osiągnięcia pożądanej wagi. Zaczynając trzeci tydzień diety, można już pozwolić sobie na trochę niektórych węglowodanów: jakiś owoc, nieco płatków, kromkę chleba. Trzeba jednak zwracać baczną uwagę na to, jak wpływają one na organizm. Celem tego etapu jest stopniowy powrót do zwiększonego spożycia węglowodanów przy dalszej utracie wagi. Jeśli zatem uda ci się dorzucać to i owo do jadłospisu i wciąż chudnąć, cel zostanie osiągnięty. Ważne jest obserwowanie wagi przy dodawaniu nowych produktów.

Stopniowo do diety wprowadzamy:
     Owoce: jabłka, morele (suszone i świeże), borówki, melon (najlepiej kantalupa), wiśnie, grejpfruty, winogrona, kiwi, mango, pomarańcze,brzoskwinie, gruszki, śliwki, truskawki.
     Produkty mleczne: chude mleko sojowe, jogurt owocowy albo naturalny(odtłuszczony lub o obniżonej zawartości tłuszczu oczywiście bez cukru).
     Produkty zawierające skrobię: chleb (wieloziarnisty, z otrębami,owsiany, żytni, razowy), chleb pita z mąki razowej, babeczki z otrębami (bez cukru i rodzynek), płatki owsiane (ale niebłyskawiczne), dania z mąki razowej (np. makarony, pierogi), kukurydzę prażoną bez tłuszczu, ryż niełuskany i dziki, kaszę jęczmienną.
     Warzywa i rośliny strączkowe: takie same jak w pierwszym etapie diety.
     Inne: czekolada z małą ilością cukru (ale tylko od czasu do czasu),budyń bez tłuszczu, trochę czerwonego wina.
     Według najnowszych zmian marchew oraz banany są wskazane w tym etapie ale spożywamy je rzadko.

Czego unikamy lub jemy baaardzo rzadko:
    Produkty zawierające skrobię: chleb (pszenny, biały), bułki, wszelkie ciasta i ciastka, płatki kukurydziane, makarony, biały (łuskany) ryż.
    Warzywa: buraki,  kukurydza w kolbach, ziemniaki (gotowane,smażone, błyskawiczne purée itp.).
    Owoce: owoce z puszki, soki, ananasy, rodzynki, arbuzy, daktyle, figi.
    Inne: miód, lody, dżemy.

Pozwolę sobie dopisać cytat z książki Doktorka (przypis od Asieczki):

"Jeśli masz do zrzucenia mniej niż 5 kg i nie doświadczasz napadow łaknienia, możesz zaczac diete od fazy 2. Jeśli realizowałeś faze 1 przez dwa tygodnie i twoje gwałtowne przypływy apetytu na cukry i skrobie zniknely, powinienes teraz rozpocząć faze 2. Wprawdzie chudniecie będzie teraz postępowało wolniej niż w fazie 1, ale większość osob regularnie traci dalej na wadze od 0,5 do 1 kg tygodniowo; trzeba tylko przestrzegac zasad. Taka stopniowa utrata masy ciala jest jak najbardziej pozadana i zdrowa, gdyz stanowi przejscie od diety do nowego stylu zycia. Gdybys w fazie 2 nadal szybko chudl, mógłbyś tracic mase miesniowa, co ostatecznie doprowadziloby do spowolnienia metabolizmu. Ponadto, kiedy chudnie się powoli, wieksze jest prawdopodobieństwo długofalowego utrzymania nowej masy ciala.
W fazie 2 możesz jesc wszystko, co wymieniono w listach produktow dozwolonych w fazie 1 oraz pewne nowe produkty, które sa przedstawione na liscie produktow dozwolonych w fazie 2. Jeśli zaczynasz diete od fazy 2, wiedz ze będziesz eliminowac ze swojego jadłospisu zle tluszcze oraz wysoko przetworzone rafinowane węglowodany, a zamiast tego jesc dobre tluszcze i węglowodany o dużej zawartości błonnika w postaci calych owocow, warzyw i produktow z pelnego ziarna. Będziesz tez zywic się chudym bialkiem i niskotłuszczowym nabialem. Wkrotce się przekonasz, ze jest to zdrowy i sycący sposób odzywiania, któremu będzie towarzyszyc równomierny spadek zbędnych kilogramow.
Tak, w fazie 2 będziesz mogl jesc pieczywo… i owoce… ale w ramach rozsadku. Będziesz stopniowo wprowadzac z powrotem do jadłospisu wiele produktow, których w fazie 1 musiales unikac, w tym pełnoziarniste pieczywo, makaron razowy i brazowy ryz, a także większość owocow i wybrane warzywa korzeniowe (na przykład słodkie ziemniaki), a wszystko to zawiera mnóstwo korzystnych dla zdrowia składników pokarmowych. Zauważysz, ze niektórych owocow i warzyw nadal nie możesz jesc az do 3 fazy – a i wówczas radzimy pozwalac sobie na nie bardzo rzadko. Naleza do nich owoce bogate w naturalny cukier, takie jak arbuzy, ananasy, daktyle i figi oraz warzywa, takie jak biale ziemniaki i kukurydza. Z naszej wiedzy wynika, ze mogą one pobudzac napady łaknienia u bardziej podatnych osob.
Nawet jeśli jestes zachwycony, ze przeszedłeś już do 2 fazy, nie szalej.
Jednym z największych błędów popełnianych przez odchudzających się jest dodawanie zbyt wielu produktow z pelnego ziarna, warzyw zawierajacych skrobie i owocow zbyt szybko. Mimo, ze sa to „dobre węglowodany”, i tak maja wieksza zawartość cukru niż chude bialko i warzywa stanowiące podstawe jadłospisu w fazie 1. jeśli po dwóch tygodniach spedzonych na bardzo niskocukrowej diecie nagle zalejesz swój organizm węglowodanami, nawet dobrymi, może to pobudzic to napady łaknienia, które wczesniej wpędziły cie w kłopoty.
Dlatego wlasnie doradzam stopniowe przywracanie dobrych węglowodanów do jadłospisu. Niektórzy mogą to zrobic w dwa tygodnie, inni – a szczególnie osoby nadal odczuwające napady łaknienia – musza je wprowadzac jeszcze wolniej, ostatecznie pozostając przy maksymalnie dwóch produktach skrobiowych, jeśli te ostatnie pobudzaja u nich łaknienie. Ponadto, jeśli w fazie 2 zauwazysz, ze odzyskujesz zrzucone kilogramy, natychmiast zmniejsz liczbe porcji dobrych węglowodanów lub zjadaj je w niewielkiej ilości i sprawdz, jakie będą efekty.
Pozwole sobie teraz wyjaśnić, jak stopniowo wprowadzac dobre węglowodany. W taki wlasnie sposób będziemy je dodawac do diety w naszym przykładowym jadłospisie na pierwsze dwa tygodnie fazy 2, znajdujących się na stronach 286-299. Chcąc to dokladnie zaprezentowac na przykładach, skondesowalismy to wprowadzenie do dwóch tygodni. Ty, oczywiście, możesz to robic wolniej, jeśli stwierdzisz, ze twoja masa ciala przestala się powoli i systematycznie obniżać.

Faza 2 – tydzień 1

Dni 1 do 7: 1 produkt skrobiowy, 1 owoc dziennie.
Przez pierwszy tydzień zjadaj jeden dobry produkt skrobiowy i jeden owoc dziennie. Wprawdzie owoce bywaja rozne i można je dodawac do wszystkich posiłków, ale przekonaliśmy się, ze żeby ustrzec się napadow łaknienia, najlepiej przez pierwszy tydzień nie jesc owocow do sniadania. Dlatego zasadniczo zalecamy w tym czasie zjadanie rano kromki pełnoziarnistego pieczywa lub porcji płatków śniadaniowych o dużej zawartości błonnika oraz jajka. Pomoze to utrzymac prawidłowe stężenie cukru we krwi przez reszte dnia.
Zacznij od jednego całego owocu, na przykład jabłka lub porcji jagod do lunchu, albo zjedz owoc z kawałkiem sera o obniżonej zawartości tluszczu jako przekąskę. Jeszcze raz powtorze, ze dzieki jedzeniu owocow wraz z bialkiem unikamy powodowanego przez cukier gwałtownego wydzielania insuliny, co mogloby pobudzic napady łaknienia.
Stopniowe wprowadzania tych węglowodanów umozliwia naszemu organizmowi dostosowanie się do zwiekszonej ilości cukru, a tobie monitorowanie, jak reagujesz na poszczególne pokarmy. Jeśli stwierdzisz, ze jestes glodny w godzine po zjedzeniu określonego węglowodanu, nastepnego dnia sprobuj zjesc inny, najlepiej o większej zawartości błonnika. A jeśli nadal będziesz szybko głodniał, dodaj do tego posiłku wiecej bialka.

Faza 2 – tydzień 2

Dzien 8: 2 produkty skrobiowe, 1 owoc.
Jeśli w pierwszym tygodniu fazy 2 wszystko idzie dobrze, czyli chudniesz i nie masz napadow łaknienia, w pierwszym dniu drugiego tygodnia możesz dodac do swojej diety jeszcze jeden produkt skrobiowy. Nadal pozostan przy jednym owocu.
Jeśli napady łaknienia występują, ale sa słabe albo zdarzaja się rzadko, sprobuj jesc inne dobre skrobie i owoce. Kiedy już calkiem się ich wyzbędziesz, możesz zaczac dodawac wiecej dobrych węglowodanów, jak przedstawiono poniżej.
Dzien 9: 2 produkty skrobiowe, 2 owoce.
Jeśli osmego dnia nie pojawily się napady łaknienia, dodaj jeszcze jeden owoc Zatem możesz zjesc dwa dobre produkty skrobiowe i dwa owoce dziennie
Dzien 10 i 11: 3 produkty srobiowe, 2 owoce codziennie.
Jeśli pomimo dodania w poprzednich dniach kolejnych węglowodanów wszystko przebiega jak należy, możesz teraz wzbogacic jadłospis o nastepny produkt skrobiowy, czyli zjadac dwa owoce i trzy porcje dobrej skrobi dziennie.
Dni 12 do 14: 3 produkty skrobiowe, 3 owoce dziennie.
Do tej pory twój organizm powinien się już przystosowac do zwiekszonej dawki dobrych węglowodanów. Nie ograniczamy ilości dobrych węglowodanów w fazie 2, ale większość osob kontynuuje chudniecie, jeśli nie przekracza liczby trzech owocow i trzech porcji dobrej skrobi dziennie.

Teraz kiedy rozumiesz, jak wprowadzic dobre węglowodany z powrotem do swojego jadłospisu, mam dla ciebie wiadomość, która z pewnością cie ucieszy. W fazie 2 będziesz mogl delektowac się kieliszkiem wina do posiłku lub po nim, a od czasu do czasu również piwem light. Ponadto powiększy cie się gama możliwości, jeśli chodzi o desery, włączając w to zjedzenie czasami kawalka gorzkiej lub deserowej czekolady!
Pamiętaj, ze faza 2 jest okresem wolniejszym, lecz systematycznej utraty masy ciala. Nie zrzucasz kilogramow tak szybko jak w fazie 1, ale za to masz znacznie bardziej urozmaicony jadłospis, pelen produktow bogatych w wartościowe składniki pokarmowe i błonnik. Jesz mnóstwo witamin, mineralow i zwioazkow fotochemicznych oraz przepyszne kombinacje smakow. Dieta South Beach nie zaklada krótkofalowego sukcesu. Polega natomiast na tym, żeby nauczyc się właściwie odżywiać przez cale zycie. Jeśli będziesz przestrzegac zasad fazy 2, to niewątpliwie w koncu osiągniesz pozadana mase ciala. "

Cytat pochodzi z książki "South Beach Turbo".

Ostatnio edytowany przez Asieczka (2012-05-18 08:51:45)


170cm wink
http://straznik.dieta.pl/show.php/usmieszki.png_3misio.png_86_72.6_66.png
nowy start 14 października - nie ma zmiłuj...

Offline

 

#2 2007-01-08 20:39:43

blue
Administrator
Zarejestrowany: 2006-12-27
Posty: 5927
Reputacja :   128 

Re: Zasady II fazy

Zgodnie z tym co cytowała Wanilia o marchewce powtarzam:
" marchew dostepna przez okragly rok, ma slodki smak i duza zawartosc witaminy A. wprowadz ja z powrotem do jadlospisu w fazie 2 i 3. mozesz ja jesc gotowana na parze, obsmazana z innymi wazrywami lub grubo posiekna, skropiona oliwa i upieczona"
Czyli zgodnie z książka marchew można od drugiej fazy w każdej postaci. Smacznego smile


170cm wink
http://straznik.dieta.pl/show.php/usmieszki.png_3misio.png_86_72.6_66.png
nowy start 14 października - nie ma zmiłuj...

Offline

 

#3 2007-01-18 16:35:51

blue
Administrator
Zarejestrowany: 2006-12-27
Posty: 5927
Reputacja :   128 

Re: Zasady II fazy

Specjalnie Kochana Wanilio tutaj zeby wszyscy wiedzieli
Otóż chleb razowy jak najbardziej można ale trzeba go wprowadzać stopinowo czyli jak wszytsko. Okazało się że chleb razowy jest o wiele lepszy od wasy przy tej samej prawie ilości kalorii. Chleb raowy jest zdrowszy ale trzeba sprawdzać na opakowaniach czy nie zawiera cukru lub nie jest to po prostu zwykły chleb zabarwiony karmelem. Smacznego smile


170cm wink
http://straznik.dieta.pl/show.php/usmieszki.png_3misio.png_86_72.6_66.png
nowy start 14 października - nie ma zmiłuj...

Offline

 

#4 2007-01-19 23:09:50

sunlight
Moderator
Zarejestrowany: 2006-12-29
Posty: 688
Reputacja :   23 

Re: Zasady II fazy

A moze powiedzcie mi , bo nie mam pewnosci, kukurydze z puszki mozna na drugiej fazie? BO taka puszna sałatke bym zrobiła... tongue


http://straznik.dieta.pl/show.php/3pony.png_monster.png_63_56.2_50.png

Offline

 

#5 2007-01-19 23:50:33

mango
Superekspert
Zarejestrowany: 2006-12-28
Posty: 868
Reputacja :   24 

Re: Zasady II fazy

Kukurydzy nie mozna Sunlight>


http://straznik.dieta.pl/show.php/kwiatuszki.png_3slimak.png_70_59_59.png

Offline

 

#6 2007-01-20 00:18:13

sunlight
Moderator
Zarejestrowany: 2006-12-29
Posty: 688
Reputacja :   23 

Re: Zasady II fazy

A mozna prazona bez tłuszczu i pisze ze nie mozna w kolbach..a o puszce nie pisze nic, juz dałam sałatki do przepisów tongue najwyzej wywale


http://straznik.dieta.pl/show.php/3pony.png_monster.png_63_56.2_50.png

Offline

 

#7 2007-01-20 10:49:35

blue
Administrator
Zarejestrowany: 2006-12-27
Posty: 5927
Reputacja :   128 

Re: Zasady II fazy

według zasad od czasu do czasu można smile


170cm wink
http://straznik.dieta.pl/show.php/usmieszki.png_3misio.png_86_72.6_66.png
nowy start 14 października - nie ma zmiłuj...

Offline

 

#8 2007-02-22 09:13:07

agniesia22
Plażowicz 1. poziomu
Zarejestrowany: 2007-02-14
Posty: 59
Reputacja :   

Re: Zasady II fazy

Laseczki czy ktoras mi powie jak uprazyc kukurydze bez tluszczu????Da sie?
I dziewczyny czy w SB jest jakas kolejnosc spozywania produktow tak jak na na MM...tam mozna owoce tylko rano przed sniadaniem...a jak jest u nas???NO i czy nie ma jakiegos podzialu, ze na sniadanie wegle a na obiad tluszcze???Jak to jest na SB?
\buzka


http://www.fit.pl/kalkulatory/straznik_wagi/57/59,1/54/obrazek_03.png/tlo_03.png

Offline

 

#9 2007-02-22 09:47:05

asik
Moderator
Zarejestrowany: 2007-01-12
Posty: 4560
Reputacja :   150 

Re: Zasady II fazy

Agniesia, co do kukurydzy to nie wiem.
Ale jeśli chodzi o kolejność, to możesz jeść co chcesz i kiedy chcesz (oczywiście w obrębie naszych produktów).  Na I fazie zupełnie nie ma znaczenia kolejność. Na II owoce i węglowodany lepiej jeść do południa.


http://straznik.dieta.pl/show.php/eden.png_3general.png_78_64.8_62.png
Wzrost 170 cm

Offline

 

#10 2007-02-22 09:55:06

agniesia22
Plażowicz 1. poziomu
Zarejestrowany: 2007-02-14
Posty: 59
Reputacja :   

Re: Zasady II fazy

Asik ja najwiekszy problem mam z kolacjami...kompletnie nie wiem co jesc....


http://www.fit.pl/kalkulatory/straznik_wagi/57/59,1/54/obrazek_03.png/tlo_03.png

Offline

 

#11 2007-02-22 09:58:56

blue
Administrator
Zarejestrowany: 2006-12-27
Posty: 5927
Reputacja :   128 

Re: Zasady II fazy

Agniesia kukurydza najlepsza jest taka do mikrofali, podobno można na drugiej i ja ją jem tylko źe ostatnio zza dużo ale to już inna bajka ...


170cm wink
http://straznik.dieta.pl/show.php/usmieszki.png_3misio.png_86_72.6_66.png
nowy start 14 października - nie ma zmiłuj...

Offline

 

#12 2007-02-22 10:02:14

agniesia22
Plażowicz 1. poziomu
Zarejestrowany: 2007-02-14
Posty: 59
Reputacja :   

Re: Zasady II fazy

Blue.....dziekuje...chyba sobie pojem do wieczornego seansu filmowego w sobote.....tak mi sie chcialo czegos do pocrupania......A ile tego cuda mozna zjesc???Bo jak sie dorwe to nie przestane az dna nie zobacze:)


http://www.fit.pl/kalkulatory/straznik_wagi/57/59,1/54/obrazek_03.png/tlo_03.png

Offline

 

#13 2007-02-22 10:23:33

asik
Moderator
Zarejestrowany: 2007-01-12
Posty: 4560
Reputacja :   150 

Re: Zasady II fazy

Zawsze takich cudów im mniej tym lepiej smile Ale jak się je rzadko to można poszaleć troszeczkę.


http://straznik.dieta.pl/show.php/eden.png_3general.png_78_64.8_62.png
Wzrost 170 cm

Offline

 

#14 2007-02-22 10:33:10

agniesia22
Plażowicz 1. poziomu
Zarejestrowany: 2007-02-14
Posty: 59
Reputacja :   

Re: Zasady II fazy

A czy na SB sa jakies ograniczenia ilosciowe spozywanych produktow????Ile np mozna zjesc owsianki albo ile miesa na obiad???


http://www.fit.pl/kalkulatory/straznik_wagi/57/59,1/54/obrazek_03.png/tlo_03.png

Offline

 

#15 2007-02-22 11:29:49

cLAUDUś
Plażowicz 3. poziomu
Zarejestrowany: 2007-02-17
Posty: 140
Reputacja :   

Re: Zasady II fazy

agniesia22 !
Nie musisz się ograniczać, jedz tak byś nie była głodna,  tylko w 2 fazie stopniowo wprowadzaj węgle, żeby waga nie stanęła


Join me in the Phentramin support group!http://www.phenforum.com/ticker/img,55,84,0,kg,62,62,53,/weight.png

Offline

 

Stopka forum

Powered by PunBB 1.2.14
© Copyright 2002–2005 Rickard Andersson

stat4u

 Reklama: Dieta24.org  Dieta kapuściana  Dieta grejpfrutowa  Psycholog rodzinny  Dieta 1000 kalorii